
De ce ar trebui sa cumparati mai multe nume de domenii web?
Ar trebui sa cumparati mai multe nume de domenii web? Iata o intrebare buna. Si de cele mai multe ori, raspunsul este: da. Achizitionarea mai multor nume de domeniu este o investitie excelenta atunci cand este facuta cu prudenta. Cand este facuta corect, detinerea mai multor nume de domenii este sinonima cu protectia marcii si securitatea afacerii. Si vom explica exact de ce in continuare.
Da, ar trebui sa cumparati mai multe nume de domeniu
A detine mai mult de un domeniu este o decizie de afaceri inteligenta. Totusi, aceasta nu inseamna ca ar trebui sa cumparati fiecare nume de domeniu care va place cum suna. In schimb, abordati achizitionarea mai multor nume de domenii strategic si in functie de un plan, ca orice alta strategie de afaceri.
Importanta numelor de domenii
Cand cineva intreaba: „Ce este un nume de domeniu?” Este usor sa raspundeti cu „o adresa online”, deoarece este precis si concis. Un nume de domeniu este o adresa inteligibila, care poate fi citita de orice server web de pe Internet. Este cu siguranta mai usor de scris, decat sa tastati o adresa IP lunga in browser de fiecare data cand doriti sa navigati undeva online.
Insa un asemenea raspuns ar fi un deserviciu atat pentru domenii, cat si pentru brandul dvs. Adesea, un nume de domeniu web este primul contact pe care cineva il are cu marca dvs. Utilizatorii tasteaza adresa in browser si emit, constient sau nu, o parere asupra numelui.
Construirea unui brand inseamna construirea de relatii cu publicul dvs. Puteti ajuta la consolidarea marcii dvs. prin achizitii si utilizare strategica a numelor de domeniu. Doua oportunitati de a face acest lucru sunt deschiderea de noi locatii pentru afacerea dvs. sau lansarea de noi linii de produse. Se stie ca multe companii mari cumpara sute, daca nu mii de domenii pentru a-si construi marca.
Exista si alte motive pentru care aceste companii mari detin mai multe nume de domenii. Atunci cand companiile cumpara multe nume, o fac pentru a-si proteja marcile. De ce se protejeaza ei? Typosquatting, cybersquatting si utilizarea neloiala si nelegitima a marcilor lor comerciale.
Ce este Cybersquatting?
Cybersquatting este un termen larg care include typosquatting. Este ceea ce se intampla atunci cand cineva inregistreaza sau foloseste un nume de domeniu cu rea-credinta.
Cybersquatting-ul poate afecta negativ o afacere, in special una care este inca in crestere si isi defineste marca pe piata. Cand cineva inregistreaza un nume de domeniu care foloseste cuvinte inregistrate, incearca sa ia traficul legitim de pe site-urile respective sau sa rascumpere numele pentru mai multi bani. De exemplu, cineva care inregistreaza un nume de domeniu precum adidas.ro ar comite un act de cybersquatting impotriva companiei Adidas.
Typosquatting-ul este o alta forma de cybersquatting care implica achizitionarea de nume de domenii care contin greseli de ortografie populare ale altor domenii, sau ortografii inteligente si utilizarea acestor nume cu rea-credinta (ex: goo.gle.com in loc de google.com). In cele din urma, cyber- si typosquatterii cauta doar sa castige bani si sa profite de pe urma numelui dvs. Puteti preveni acest lucru si va puteti proteja marca, cumparand acele variatii scrise gresit ale numelui dvs. de domeniu, inainte ca altcineva sa o faca.
Desi protectia marcii este extrem de importanta, asa cum am mentionat mai devreme, nu este singurul motiv pentru a detine mai multe nume de domenii. Uneori, detinerea a mai mult de un domeniu este in incercarea de a ne ajuta publicul.
Eroare utilizatori si greseli de ortografie
Unii dintre noi au o ortografie perfecta, iar unii dintre noi cu siguranta, nu. Indiferent unde va incadrati, nu ar trebui sa conteze atunci cand doriti sa ajungeti pe un website. Insa de multe ori conteaza si la acest lucru ar trebui sa va ganditi atunci cand achizitionati mai mai multe domenii web.
Odata ce v-ati hotarat asupra numelui dvs. de domeniu final, ganditi-va la diferite moduri in care ar putea fi scris. Exista o ortografie fonetica? Puteti gasi eventuale greseli de ortografie? Pot fi utilizate prescurtari care sa sune similar? Acestea sunt tipurile de nume de domenii pe care doriti sa le inregistrati.
De asemenea, oamenii pot auzi doar mesajele brandului dvs. Asadar, luati in considerare cum ar putea suna numele intr-o reclama radio sau cand este spus de un client vechi sau de unul nou. Inregistrati un domeniu si daca suna in mod similar cu al dvs., pentru a fi in siguranta.
Odata ce inregistrati acele domenii, redirectionati-le catre domeniul dvs. principal. In acest fel, va asigurati ca, indiferent de de situatie, acele greseli de ortografie si greselile de scriere accidentale vor directiona vizitatorii tot pe site-ul dvs. web.
Utilizarea extensiilor de domenii multiple
Extensiile noi de domeniu sunt foarte diverse. Asa ca, este o idee buna sa fiti atent la orice extensie care are sens pentru numele domeniului companiei dvs. Numele care sunt achizitii sensibile le-ar include pe cele referitoare la industria sau modelul dvs. de afaceri, cum ar fi .yoga pentru un studio de yoga sau .online pentru un magazin online.
Odata ce v-ati hotarat asupra numelui de domeniu perfect, obtineti protectie suplimentara a marcii inregistrand domeniile si extensiile de nivel superior aferente. Domeniul de nivel superior (TLD) se refera la ultimul segment al numelui de domeniu. Literele imediat urmatoare punctului final dintr-o adresa de Internet spun ceva despre scopul site-ului web, organizatia care il detine sau zona geografica.
Noile extensii de domenii au deschis noi oportunitati pentru nume de domenii creative, insa odata cu acestea, si numele dvs. de brand poate fi utilizat in mai multe combinatii (ex. gurucafe.ro sau guru.cafe).
Protejati-va afacerea cu mai multe nume de domenii
Achizitionarea si detinerea mai multor nume de domenii este in interesul afacerii dvs. Detinand mai mult de un nume, va asigurati ca brandul dvs. creste si ca nu devine o tinta a infractorilor cibernetici.
Pe de alta parte, daca inregistrati mai multe nume de domenii, le puteti utiliza pentru a derula campanii separate de marketing si publicitate. Puteti trimite trafic catre o pagina de destinatie la un anumit domeniu dedicat, sa zicem Adonisboutique.ro, dar ati putea derula promotii si campanii pe Adonis.boutique.
Inainte de a va configura afacerea online, si inainte sa inregistrati un nume de domeniu, verificati-l. Vedeti daca numele dorit este disponibil, daca exista concurenti cu un nume similar pentru un produs sau serviciu. Facand acest pas acum, puteti evita incalcarile ulterioare ale marcii inregistrate.
Cand aveti o noua idee de afaceri, este o politica buna sa cumparati acele nume de domenii multiple (TLD-uri care ar descrie aceasta idee). Desi un nume de domeniu nu furnizeaza o marca comerciala, inregistrarea numelui dvs. poate fi folosita in instanta pentru a dovedi ca dvs. ati avut ideea inaintea unui concurent ulterior.
In concluzie, daca tocmai incepeti o afacere mica sau aveti deja un domeniu, speram ca acest articol a explicat importanta gestionarii mai multor domenii web. Protejati-va marca, construiti-va afacerea si protejati-va brandul cu mai multe domenii web de nivel superior.
S-ar putea să-ți placă și

Cum se utilizeaza gama de tevi rotunde trase?
decembrie 14, 2021
Eurodeal: Cursuri Autorizate de Competențe Digitale Pentru Succesul Afacerii Tale
martie 20, 2024