Uncategorized

Cum revenim la energia de dinaintea izolării – metode de evitare a oboselii

Izolarea de Coronavirus a fost o pierdere de energie vitală, pe plan psihic, cât și fizic. Cu toții am dorit o pauză de la munca de zi cu zi, un repaus în care timpul să ne fie dedicat nouă și să putem face tot ce ne-am dorit, activitățile care ne plac și ne relaxează și să stăm cu cei dragi mai mult. 

     Stresul, anxietatea, irascibilitatea din perioada izolării, cât și oboseala pe plan psihic, vor trece cu greu și după terminarea perioadei de carantină. Uneori chiar și somnul de minim 8 ore recomandat sau chiar mai mult nu îți pot aduce înapoi organismul la starea de vitalitate de dinainte de Coronavirus. Starea de somnolență vine și în urma lipsei de mișcare sau a stresului provocat de acea perioadă.

     Recomandări pentru a preveni oboseala și a reveni la energia dorită:

  • Somnolența este influențată și de lipsa vitaminei D din organism, de aceea începeți ziua cu lumină naturală. Razele solare sunt transformate de corpul nostru în această vitamină  pe care o poți asimila lăsându-te răsfățat de razele acestuia dimineața.
  • Exercițiile fizice iți vor mării ritmul cardiac și vei avea mai mult oxigen în sânge și automat, în tot organismul. Ele nu doar consumă energie, ci și produc, stârnind celulele musculare să devină mai active. Se recomandă în mod special exercițiile aerobice, pentru că garantează un somn profund pe timpul nopții, restaurând nivelul de energie din organism. 
  • Cafeaua, in special daca alegeti sa beti cafea cu ganoderma, care pe langă aroma deosebită, aceasta are și o mulțime de beneficii pentru organism. Întărește sistemul imunitar, menține starea de bine, reduce oboseala mentală și fizică, îmbunătățind performanțele organismului. Cafeaua ganoderma este una terapeutică, cu ingrediente ce au grijă de sănătatea corpului tău.
  • Cordyceps Sinensis este un antibiotic natural, un bun imuno-modulator care crește capacitatea organismului de a suporta oboseala și hipoxia. Acțiunea acestei ciuperci tibetane Cordyceps Sinensis este una reglatoare, iar una dintre proprietățile sale este activarea imunității în momentul în care sistemul imunitar este epuizat.
  • Anumite alimente pe care le consumăm, influențează starea de somn și oboseală. Specialiștii recomandă o sursă bogată în Omega-3 cum ar fi: peștele (somon, ton, păstrăv, stridii, macrou, sardine), produsele din soia, untul de arahide, nucile, ouăle, legumele (spanac, broccoli, conopidă, varză, gulie), fructele (avocado, banane, afine, zmeură, mango, ananas) și semințele de in.
  • Aromaterapia este o metodă simplă de calmare și de influențare a stării de dispoziție: oboseală, somnolență, dureri de cap, nivel scăzut de energie. Cele mai eficiente uleiuri ar fi cel de lavandă, busuioc, mentă, rozmarin, mușețel roman , grapefruit.
  • Stropirea feței cu apă, nu numai că te va trezi, ci și-ți va crește circulația sângelui. Este o metodă simplă, dar eficientă pentru a-ți îmbunătății concentrarea și a crește nivelul de energie.

     Chiar dacă nu ne-am dorit o astfel de pauză, important e să știm să revenim la starea noatră de dinaintea izolării, să ne împrospătăm forțele epuizate ale organismului și să le încărcăm de energie pentru a reveni la cursul firesc al lucrurilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.