
De la teorie la practică. Cum implementezi corect campaniile de Facebook Ads și Google Ads?
Pentru o afacere online de succes, reclamele plătite sunt cheia succesului. Acestea îți aduc produsele ori serviciile exact în fața publicului interesat. Cu reclame PPC (Pay-per-click – cu plata la click), vei avea clienți și comenzi chiar din prima zi, afacerea va crește accelerat și o vei putea scala oricât de mult îți dorești. Ei bine, toate acestea dacă implementezi corect campaniile de Facebook Ads și Google Ads și nu arzi degeaba bugetul de promovare pe greșeli de începător.
- Reclame pe Facebook și pe Google – de la teorie la practică
În primul rând, trebuie să facem diferența între ce te învață teoria (cursurile de pe internet, așa-numiții guru care promit să te învețe marketing într-un curs etc.) și practica din lumea reală.
Teoria spune că trebuie să începi cu alegerea tipului de campanie de promovare. Noi zicem că cel mai important înainte să începi campanii Google Ads sau Facebook Ads este să îți cunoști clienții. Să ai un avatar de client. Să știi exact ce vor oamenii să cumpere, de ce anume au nevoie și ce anume nu îi interesează.
De exemplu, în teorie sună frumos că ai nevoie de o campanie de awareness (conștientizare) referitoare la brandul tău, cu bannere și imagini care mai de care mai luxoase și cu aspect mai scump. Ce te faci însă dacă tu vinzi produse destinate în special femeilor peste 50 de ani?
Să zicem că vinzi vopsele de păr și tu faci campanii de awareness cu bannere ce arată tinere cu părul lung, lucios și sănătos cum aleargă vesele spre club după ce s-au vopsit acasă. Doar că, în acest exemplu, uiți un aspect esențial: acele tinere într-o majoritate covârșitoare se vopsesc la salon. Cine se vopsește preponderent acasă? Clienta de peste 50 de ani. Ea îți va cumpăra de fapt produsele. Iar ea va vedea imaginea ta cu tânăra de mai sus, se va gândi că nu e pentru vârsta ei produsul și nu va cumpăra. Ai pierdut tot segmentul de cliente care îți erau cele mai bune cumpărătoare în mod repetat, iar bugetul de promovare s-a ars deja cu rezultate dezamăgitoare.
Ce ai fi putut să faci aici mai bine? Să schimbi imaginea cu una mai adecvată avatarului tău de client. Sau să transformi campania de awareness într-una de invitație la apel telefonic, având în vedere că majoritatea clienților mai în vârstă nu sunt familiarizați cu comenzile online și preferă să le plaseze telefonic. Așa ai fi putut să ai acel volum de vânzări la care ai visat.
- Cum implementezi corect campaniile de Facebook Ads și Google Ads?
Acest exemplu poate fi extins la fiecare pas din ceea ce te învață teoria. Este foarte important să nu iei informația de-a gata așa cum o găsești pe internet, ci să o filtrezi. Filtrele tale trebuie să fie ceea ce știi despre clienții tăi, despre produsele tale și despre modelul tău de business. Ceea ce găsești pe internet nu se potrivește în mod universal cu toate afacerile.
Doar așa, cu atenție, răbdare și cunoaștere a propriei afaceri, vei avea succes online. Iar pentru a evita greșelile de începător, timpul pierdut și banii aruncați fără rezultate, alege o agenție precum PGG Web pentru campanii Facebook Ads și Google Ads.
S-ar putea să-ți placă și

Optimizare SEO – pentru o promovare de calitate
octombrie 16, 2019
Profita de ofertele pentru proiectoare LED disponibile acum!
septembrie 9, 2021