beneficii colagen
Sanatate

Potențiale beneficii ale colagenului – și ce nu poate face colagenul?

Colagenul din suplimente sau cel din alimente este colagen de origine animală, însă peptidele de colagen de care avem nevoie se pot cumpăra și sub formă de pudră sau capsule.

Deși consumul de colagen este în general sigur, este recomandat să consultăm un medic înainte de a adăuga acest supliment la dieta noastră, deoarece posibilele sale efecte secundare pot include urticarie sau, mai rar, probleme hepatice. Un alt dezavantaj comun al suplimentelor de colagen este faptul că nu sunt întocmai ieftine. Așadar, înainte să investim în aceste suplimente, iată câteva dintre posibilele lor beneficii:

1. Suplimentele ne ajută să înlocuim colagenul pe care îl pierdem în mod natural odată cu înaintarea în vârstă

Colagenul constituie aproximativ o treime din proteinele din organism și este asemenea unui lipici pentru corpul nostru. Corpul nostru produce din ce în ce mai puțin colagen începând cu vârsta de treizeci de ani, iar peptidele de colagen adăugate în dieta noastră pot înlocui ceea ce corpul nostru începe să piardă odată cu îmbătrânirea și să ne susțină starea generală de sănătate.

2. Colagenul este o sursă de proteină ușor de digerat

Corpul nostru se străduiește din greu să proceseze proteinele din carne, însă suplimentele de colagen sunt hidrolizate, deci colagenul este descompus, fiind mai ușor de digerat. Peptidele de colagen hidrolizate se dizolvă în apă, ceea ce face posibilă utilizarea lor în mâncăruri sau smoothie-uri. Așadar, suplimentele de colagen reprezintă un mod mai confortabil de a include proteinele în dietă.

3. Colagenul contribuie la reducerea ridurilor și crește elasticitatea pielii

Sănătatea pielii este cel mai bine cercetat beneficiu al consumului de colagen. Studiile au arătat că suplimentele de colagen cresc elasticitatea pielii, ajută la menținerea hidratării și revitalizează densitatea fibrelor de colagen din piele. O cantitate mică de colagen pe zi poate fi un mic pas către păstrarea aspectului tânăr.

4. Colagenul poate reduce durerile articulare

Durerile articulare ne pot pune piedică atunci când dorim să facem exerciții fizice, însă suplimentele de colagen ne pot sări în ajutor. Există dovezi că colagenul poate susține sănătatea țesuturilor conjunctive și ameliora durerile articulare după efort. Colagenul administrat oral poate stimula repararea cartilajului și poate avea și efect antiinflamator.

5. Suplimentele orale pot contribui la sănătatea intestinelor

Există teorii conform cărora colagenul poate „vindeca intestinele”. Colagenul este un component al țesutului conjunctiv care alcătuiește colonul și tractul gastro-intestinal, astfel încât, prin creșterea nivelului de colagen, ne putem ajuta corpul în combaterea bolilor inflamatorii intestinale.

6. Colagenul poate susține sănătatea cardiacă

Puțin colagen în cafeaua de dimineață poate fi bun și pentru inimă. Un studiu mic a arătat îmbunătățiri privind markerii aterosclerozei, măsurile de colesterol și rigiditatea arterială în urma administrării de colagen, deoarece acesta ajută la fortificarea pereților vaselor de sânge pentru a reduce riscul bolilor arteriale.

7. Peptidele pot menține sănătatea oaselor

Densitatea minerală osoasă scade odată cu vârsta, în special după menopauză. Conform unor studii efectuate pe femei după menopauză s-a arătat că colagenul poate crește densitatea minerală osoasă, prin stimularea formării oaselor și încetinirea pierderea masei osoase.

8. Colagenul poate fi de ajutor suferinzilor de boli articulare

Colagenul provenit din carnea de vită are efecte benefice asupra pielii, iar colagenul provenit din carnea de pui este mai bun pentru sănătatea articulațiilor. Un studiu a arătat că colagenul din carnea de pui, pe lângă medicația de bază, a contribuit la reducerea durerilor articulare apărute în timpul mersului și la o mai bună calitate a vieții.

9. Colagenul nu ajută la pierderea în greutate

Consumul de proteine este important în orice dietă, deoarece acesta are un rol important la dezvoltarea musculaturii, însă nu ajunge să includem colagenul în alimentație, deoarece fără o dietă echilibrată, acesta nu va duce la pierderea kilogramelor în plus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.